Arbetsuppgifter

Till vårt kontor i Malmö, söker vi en operativ inköpare vars huvudsakliga arbetsuppgift är att arbeta med avrop mot våra leverantörer.

  • Verkställa anmodade köp genom att allokera dessa mot ramavtal och avropa genom skriftlig inköpsorder
  • Kontrollera ordererkännanden och göra riskbedömningar
  • Kontrollera fakturor mot ingångna avtal för att identifiera prisavvikelser och i samband med detta bevaka företagets intressen
  • Registrera och underhålla artiklar i Pyramid/Step/AX
  • Medverka till att utveckla nya processer/system/rutiner.
  • Befattningen ingår i logistikfunktionen och rapporterar till logistikchefen.

Kunskap och erfarenhet

  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område som ekonomi eller logistik
  • Erfarenhet av inköp och förhandling
  • Goda kunskaper i Officepaketet och framförallt Excel.
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska, franska är ett plus
  • Du har flera års erfarenhet av att arbeta med sortiment och att driva försäljning och lönsamhet.
  • Meriterande om du har arbetat i affärssystemet Pyramid eller AX Dynamics tidigare
  • Minimum två års erfarenhet av liknande arbete

Personliga egenskaper:

  • Analytisk och strukturerad.
  • Noggrann och stresstålig
  • Driven med respekt för deadlines
  • Detaljorienterad
  • Service minded
  • Prestigelös
  • God planeringsförmåga
  • Kommunikationsförmåga i Internationell miljö
  • Lätt att samarbeta med
  • God team player

Kan detta vara ditt nya jobb?

I denna rekrytering samarbetar vi med Recruitment International. Vänligen skicka din ansökan och CV till post@recruitment.se snarast möjligt då urval sker löpande. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Mikael Blomberg på 0701 – 68 48 25.

Välkommen!